Aj obyčajná prechádza má svoje pozitívne účinky

Každý z nás potrebuje vypnúť zo všetkých stresov, zregenerovať a nabrať novú silu. Do popredia sa dostáva beh ako jeden zo spôsobov v rámci udržania kondičky a pobytu na čerstvom vzduchu. Nie ale pre každého je tento spôsob vhodný. A pritom často zabúdame na obyčajnú prechádzku, ktorá má viac pozitívnych účinkov, ako by sme si možno pomysleli.

prechadzka

  • Balzam pre telo aj dušu – človek potrebuje ticho, na chvíľu vypnúť a prechádzka je ideálnym riešením. Telo a myseľ vypne, odbúra sa stres a zároveň máme dostatok pohybu na čerstvom vzduchu. Myšlienky v hlave sa prečistia.
  • Chráni srdce – najnovšia štúdia potvrdila to, že prechádzka znižuje riziko srdcovo – cievnych chorôb, znižuje krvný tlak a dokonca aj hladinu cholesterolu.
  • Omladzuje mozog – chôdza prečisťuje myseľ, zaháňa stres a tým aj schopnosť mozgu sa viac sústrediť a znásobiť kreativitu.
  • Posilňuje svaly, kondíciu – pravidelnou prechádzkou posilňujeme svalstvo a pomáha tak aj pri chudnutí a udržiavaní, či zlepšovaní kondičky. Tak isto sa nám poďakujú aj kosti.
  • Zvyšuje imunitu – každý dobre vie, že pravidelným pobytom na čerstvom vzduchu v zime aj v lete posilňuje svoju imunitu. Telo sa stáva viac odolné voči rôznym mikróbom.
  • Zlepšuje vzťahy – zoberte na prechádzku so sebou partnera, sestru, mamu, či kohokoľvek a uvidíte, ako to pomôže vášmu vzťahu. Je totižto dobre známe, že pri prechádzke dochádza prirodzene aj ku komunikácii a komunikácia je predsa základom každého vzťahu. Možno si tak doriešite veci, ktoré bežne nestíhate riešiť.
  • Čistí pleť – pobytom na vzduchu čistíme pleť od všetkých toxínov a zásobujeme ju kyslíkom za čo sa nám pokožka odmení krásnou sviežou farbou a hebkosťou.
  • Zlepšuje spánok – najmä večerná prechádzka má svoje čaro, kedy telo vydá nejakú tú námahu a potom ľahšie (takto unavené) zaspí, resp. vypne.
  • Zvyšuje chuť na sex - áno, čítate dobre. Prechádzkou sa nám zvýši prekrvenie mozgu, tým aj jeho kreativita a koncentrácia čo sa odrazí aj v posteli J

Pre všetky tieto účinky je teda vhodné obmedziť dopravu výťahom, či jazdu autom na chôdzu po vlastných. Ideálne je prechádzku absolvovať každý deň tých 20 minút. Samozrejme, ak sa to nedá každý deň, tak aspoň 2 – 3 krát do týždňa. Už po mesiaci uvidíte na sebe pozitívne účinky tejto jednoduchej aktivity. Tak do toho!

 

Foto: “Walk with me” od “Marina Aguiar” licencovaná pod CC BY 2.0.

Aj obyčajná prechádza má svoje pozitívne účinky Hodnotenie: 5.00/5 Počet hodnotení 3