Ako posilniť imunitu

Imunita, inak nazývaná aj obranyschopnosť organizmu je odolnosť organizmu voči  cudzím, nežiaducim organizmom, konkrétne baktériám, vírusom, parazitom, mikroorganizmom, hubám či plesniam. Sú to organizmy viditeľné iba pod mikroskopom, ktoré spôsobujú široký rad chorôb a infekcií. Životné prostredie, životný štýl a typ stravovania mnohokrát spôsobia oslabenie práve našej imunity. Potom hľadáme prostriedky, či spôsoby na jej posilnenie, aby sme sa vyhli chorobám a boli fit. Je to možné získať správnou stravou, pohybom na čerstvom vzduchu, otužovaním, spaním pri otvorenom okne, saunovaním a taktiež pomocou rôznych byliniek,  ktorých cieľom je silná imunita.

 

  • Základ našej celej imunity je v žalúdku a najmä v črevách. Preto je veľmi dôležité prijímať zdraviu prospešné látky v potravinách. Najdôležitejší je vitamín C, ktorý získame z ovocia a zeleniny. Posilňuje celkovo imunitu, pomáha v liečbe a  prevencii mnohých infekčných a bakteriálnych ochorení. Podporuje vstrebávanie železa, tvorbu bielych krviniek a je aj silným antioxidantom – pomáha eliminovať voľné radikály. Veľmi pozitívne na imunitu pôsobí spolu v kombinácii so zinkom, alebo železom. Preto by sme mali jesť veľa celozrnných výrobkov, červeného mäsa, strukovín.
    Z iných minerálov je tiež nevyhnutný selén a mangán, ktoré nájdeme v ovsených vločkách. Taktiež je dôležité prijímať potraviny s obsahom laktobacilov, ktoré posilňujú celkovo črevnú mikroflóru. Nájsť ich vieme v živých jogurtoch alebo v acidofilných mliekach. Priaznivé účinky na imunitu majú aj betaglukány – prírodné polysacharidy. Nájdeme ich napríklad v hlive ustricovej. Netreba podceňovať ani správny pitný režim, najmä piť dostatok čistej vody a bylinkových čajov, napr. z harmančeka, echinacey, zázvoru, lipy či bazy.
  • Významným faktorom na posilnenie imunity je otužovanie organizmu na čerstvom vzduchu, striedaním teplej a studenej sprchy, absolvovaním sauny či ľadového kúpeľa a celkovo aktívnym pohybom, cvičením, plávaním. Najvhodnejšie aktivity na čerstvom vzduchu sú beh, alebo rýchla chôdza, prípadne turistika. Odradiť by nás nemalo ani chladnejšie počasie, práve naopak, telo sa tak rýchlejšie otužuje. Vtedy ale netreba podceňovať vhodné oblečenie podľa ročného obdobia.
  • Pre silnú imunitu je dôležitý aj kvalitný a  pravidelný spánok. Ten podporí správny matrac a vankúš, vetraná miestnosť a  minimálne 6 hodín spánku.
  • Samozrejme nepostrádateľným faktorom je hygiena, či už osobná, alebo hygiena miestností, potravín a  prádla.
  • Možno neuveriteľné, ale významnú úlohu v imunite zohráva aj stres. Ten narúša rovnováhu. Naše zdravie a  aj imunita potrebuje rovnováhu medzi pracovným vyťažením a relaxom. V strese sa oslabuje imunita a naše telo rýchlejšie podľahne choroboplodným mikroorganizmom. Predísť tomu sa dá správnou psychohygienou, ktorej základ tvorí práve relaxácia.

 

Ako posilniť imunitu Hodnotenie: 5.00/5 Počet hodnotení 8