Ovocie – zdroj dôležitých vitamínov

tiverylucky / FreeDigitalPhotos.net

tiverylucky / FreeDigitalPhotos.net

Ovocie je vo svete mimoriadne obľúbené a pre zdravie prospešné, pretože sa jedná o bohatý zdroj zdraviu prospešných antioxidantov, vitamínu C či vlákniny. Nie každému ale ovocie chutí, výhodou však je, že sa môže konzumovať v rôznych formách. Najideálnejšia je konzumácia čerstvého ovocia, ale výborné sú aj osviežujúce ovocné šťavy, v zime zase poteší ovocie v sušenej forme. V obchodoch dostať aj mrazené a konzervované ovocie.

Vitamín C je najviac obsiahnutý v citrusovom ovocí (ako citróny, pomaranče, grapefruity…). Tento dôležitý vitamín nájdeme aj v ríbezliach, malinách alebo brusniciach.

Vláknina v ovocí je prospešná pre hrubé črevo a chráni pred zápchou. To je prípad takzvanej nerozpustnej vlákniny. V ovocí sa nachádza aj rozpustná vláknina, tá pomáha znižovať krvnú hladinu cholesterolu.

Ak vám nechutí čerstvé ovocie, skúste sušené, ktoré je pravdepodobne najstarším spôsobom konzervovania ovocia. Medzi obľúbené patria sušené slivky a figy, hrozienka, ak však máte doma sušičku ovocia, môžete si usušiť snáď akýkoľvek druh. Sušené ovocie je bohaté na zdroje minerálov a vlákniny. Obsahuje okrem iného aj sodík a draslík, ale aj veľa cukru. Práve pre vysoký obsah cukru nie je sušené ovocie na rozdiel od čerstvého, vhodné pre ľudí trpiacich cukrovkou. Ale, ako vždy, aj v tomto prípade platí, všetko s mierou!

V lete dobre padne pohár čerstvo vyšťaveného ovocia. Ak máte odšťavovač ovocia, môžete si doma pripraviť nespočetne veľa kombinácií chutných koktejlov. Populárna je pomarančová, grapefruitová, jablková alebo brusnicová či iná šťava. Prípadne si skúste do pohára s čistou vodou vytlačiť niekoľko kvapiek citrónu (podľa chuti), získate tak osviežujúci nápoj plný vitamínu C.

Hodnotiť článok