Viete, aký vitamín je pre vás zásadný?

Únava, nervozita, kŕče, nepravidelná menštruácia a mnoho iných prejavov môžu mať príčinu, ktorá je zakorenená hlbšie a dlhšie v našom tele, ako si myslíme. Ako ale zistiť, čo presne nám chýba?
Prvou možnosťou, ktorá je najspoľahlivejšia, je návšteva obvodného lekára, ktorého požiadate o kontrolu krvného obrazu.
Ak už viete, s čím ste mali v minulosti problémy a chcete sa vyvarovať nežiaducim následkom, prečítajte si najznámejšie následky, aké sa dostavujú po absencii vitamínov.

8005051094_05f964c305_z
Oslabená imunita, krvácanie z ďasien a nosa , opuchnuté končatiny, únava, slabosť či celková oslabená imuntia je následkom malého množstva Vitamínu C. Vysoký príjem má červená paprika, brokolica, citrón, rakytník. Okrem vyššie spomínaného, Vitamín C pridáva aj na kráse, bojuje proti volným radikálom a eliminuje výskyt vrások. Preto sa veľmi často pridáva do kozmetických prípravkov, číže sa správa ako prírodná kozmetika.

Bolesť hrdla a popraskané pery sú najčastejším prejavom, keď vám chýba B2 -Riboflavín. Ten nájdete v mäse, vajciach orechoch alebo v syre feta.

Zhoršená artikulácia, ťažkosti s chôdzou či bolesť nôh: tu sa jedná o absenciu vitamínu B12, ktorý vám dodajú ryby ako tuniak, losos, alebo aj syr eidam.

Pri častých črevných ťažkostiach je dobré konzumovať špenát, mrkvu, rybí tuk, pečienku a marhule, ktoré sú častým následkom malého množstvo Vitamínu A.

Trpíte svalovou slabosťou ši osteoporózou? Doplňte Vitamín D lososom, makrelou či modrými rybami.
Ak mávate časté bolesti hlavy, je možné, že vám chýba B1-tiamín, ktorý nájdete ako v obilných klíčkoch tak v pistáciách či celozrnnom chlebe.

Veľmi častým nedostatkom je nedostatok železa. Padajú vám vlasy a do toho máte chuť na hlinu či surové zemiaky? Alebo trpíte závratmi? V tom prípade je dobré konzumovať červené mäso, kokos, cviklu, špenát.

Kožnými chorobami, problémami s nechtami a častým prechladnutím trpia hlavne ľudia s malým množstvom zinku v tele. V tomto prípade je dobré konzumovať sóju, ryžu či hovädzie mäso.

Pri nervozite a častých kŕčoch máte pravdepodobne problém s horčíkom. Na jeho doplnenie je dobré jesť orechy, sóju, ovsené vločky či banány a ryžu.

Nespíte? Chýba vám Vápnik. Skúste eidam, sardinky v oleji, mandle a tmavozelenú zeleninu.

Ak vám niektoré jedlá nechutia a radi by ste do svojho zdravia investovali ako najlepšie viete, Concept Clinic ponúka multivitamín pozostávajúci zo 45 prémiových za studena lisovaných bio-živých ingrediencií. Uľahčuje telu absorbovať práve vitamíny z prírodných zdrojov a nezaťažuje telo ako bežné doplnky. Tento multivitamín v prášku pochádzajúci z Austrálie vám okrem doplnenia chýbajúcich vitamínov detoxikuje a odkyslí organizmus, vďaka čomu sa vam posilní imunita, pleť bude žiarivejšia, vlasy a nechty pevnejšie. Kozmetika, ktorá neobsahuje chemikálie, parabény či silikóny je ďalším segmentom, ktorým sa Concept Clinic zaoberá. Je bohatá na vitamíny z exotických olejov a bylín.

Foto: “Vegetables” od “Jeremy Keith” licencovaná pod CC BY 2.0.

Viete, aký vitamín je pre vás zásadný? Hodnotenie: 5.00/5 Počet hodnotení 1